Logopeda

Logopeda 

ćwiczenia 

15.06.2020

Logopedia głoski szumiące
1. Proszę wykonać 6 znanych ćwiczeń gimnastyki buzi i języka
2. Proszę wykonać zadania dotycząca obrazka „Na plaży „ z dołączonych załączników

IMG-3003.JPG

IMG-3004.JPG

 

________

C.d. głoski szumiące
3. Proszę wykonać zadanie z załącznika : Wypowiedz głośno I poprawnie wyrazy z dołączonych kart pracy , połącz słowa z obrazków z odpowiednią sylabą ‚sy’ lub ‚sz’

IMG-2998.JPG

IMG-2999.JPG

IMG-3001.JPG

________

 

Głoska [r]
1. Proszę poćwiczyć buzie i język (głównie pionizację języka oraz pozycję „kobry”
2. Proszę wykonać zadanie z załącznika nr 1 kolorując misie odpowiednim kolorem powtarzamy dziąsłowo głoski wibrujące język t,d,n
3. Proszę wykonać zadanie z załącznika nr 2 ,powtarzamy słowa z głoska [r] i pokolorować lody (6 lodów w rzędzie – 6 dni ćwiczeń )-każdego dnia powtarzamy słowa i kolorujemy lody .

IMG-2997.JPG

IMG-3131.JPG

_______

Logopedia
Głoski syczące
1. Proszę wykonać 6 znanych ćwiczeń gimnastyki buzi i języka
2. Proszę wykonać zadanie z załącznika ( wydrukuj i powycinaj koła z kart pracy ,następnie wklej obrazki do zielonego słoika ,wypowiadając wyrazy z głoska [s] w poprawnym miejscu artykulacji ).

IMG-3122.JPGI

IMG-3124.JPG

IMG-3127.JPG

2.06.2020

Głoska [r]
1. Proszę wykonać znane ćwiczenia gimnastyki buzi i języka ,następnie proszę rozwibrować czubek języka ,trącając palcem wskazującym pod spionizowanym językiem -jednocześnie wymawiając dziąsłowe [Ddddd] (Ćwiczenie demonstrowane wielokrotnie na zajęciach )
2. Proszę zagrać w grę ,dołączona w załączniki (potrzebne będą 2 kostki ) -jaką konfigurację oczek na kostce otrzymamy podczas rzutu ,taki wyraz z głoska [r] z planszy wypowiadamy . Wykonujemy 10 rzutów -wymawiamy 10 wyrazów .
IMG-2910

 

*******

Logopedia – głoski szumiące
1. Proszę wykonać znane ćwiczenia gimnastyki buzi i języka – 3 minuty przed lustrem .
2. Proszę zajrzeć do swojej szafy, a następnie do lodówki i odnaleźć 12 słów z głoskami szumiącymi .
3. Proszę wykonać zadanie z załącznika : przyporządkuj słowa zawarte w obrazkach do odpowiedniego koszyka (głoska [sz] oraz [s] -wyrazy z głoskami wymawiamy głośno ,w poprawnym miejscu artykulacji .
IMG-2938
IMG-2939
IMG-2941

*******

27.05.2020

1. Proszę oglądnął załączony filmik na YouTube ,wraz z dziewczynka wykonywać przed lustrem gimnastykę buzi i języka
2. Proszę pobawić die z rodzeństwem bądź z rodzicami w zagadki :wymyślamy 10 słów z głoską ,którą ćwiczymy na zajęciach ,zadajemy zagadkę  -osoba ,z która się bawimy odgaduje.Następuje zamiana i teraz dziecko odgaduje zagadkę. Słowa  z głoska,która ćwiczymy ,wymawiamy głośno i wyraźnie w poprawnym miejscu artykulacji .
3.Proszę napisać krótkie opowiadanie ,o dowolnej tematyce ,w którym będzie jak najwiecej wyrazów z ćwiczoną na zajęciach głoską.
*********

18.05.2020

Logopedia głoski szumiące
1. Proszę oglądać uważnie proponowany filmik (link poniżej) a następnie wykonywać ćwiczenia gimnastyki buzi i języka wraz z prowadząca
2.Prosze ułożyć krzyżówkę ,składająca się z haseł z głoskami szumiącymi (hasło główne – szkoła )
****
Logopedia głoska [r]
1.Proszę uważnie oglądnął filmik (link poniżej) a następnie spróbować wywołać drgania spionizowanego języka ,za pomocą palca wskazującego lub patyczka higienicznego
2.Proszę ułożyć krzyżówkę składająca się z 5 haseł z głoska [r] (hasło główne – wirus)

11.05.2020

ZACHĘCAM DO ZAPOZNANIA SIĘ Z WARTOŚCIOWYMI BLOGAMI O TEMATYCE LOGOPEDYCZNEJ (logopedarybka.pl ,kaciklogoprdyczny.pl , latajacylogopeda.pl)
Gloski syczące
1.Proszę wykonać zadanie z załącznika nr.1 -wyraźnie i w poprawnym miejscu artykulacji wypowiedzieć słowa z głoskami syczącymi
2. Proszę ułożyć 10 zdań z głoskami syczącymi (w jednym zdaniu – 3 słowa z głoska s,z,c lub dz).
********
Głoska [r]
1.Proszę wykonać zadanie z załącznika nr.1 (ułóż zdania z głoska r- wypowiedz je wyraźnie)
2.Wykonaj zadanie z załącznika nr.2 .Opowiedz ciekawą historię ,wykorzystując słowa na obrazku ( załącznik nr.2)
IMG-2720
IMG-2721
*********

06.05.2020

Głoska [r]
1.Proszę wykonać gimnastykę buzi i języka ,przygotowującą do prawidłowej artykulacji głoski [r] -załącznik nr 1
2. Proszę wykonać zabawne ćwiczenie z załącznika nr 2 : wspólnie ze strrrasznym potworrrem wykonujemy trening wibrujący język .
IMG-2699
IMG-2698
*******
Głoski szumiące
1.Proszę głośno i wyraźnie powtórzyć trudne zbitki głoskowe [szcz] z załącznika nr 2.
2. Proszę przeczytać tekst z załącznika nr 1. A następnie , bez patrzenia do tekstu, zapamiętać i wymienić 10 słów ze zbitką głoskową [szcz].
IMG-2566
IMG-2567
*****
Głoski syczące
1 . Proszę głośno wypowiedzieć a następnie uzupełnić krzyżówkę z wyrazami z głoską „s” – pamiętaj o prawidłowym miejscu artykulacji głosek syczących ( język pozostaje za zębami ).
******

 

 

 

 

 

 

************************

Logopedia
Głoska [r]
1.Proszę wykonać ćwiczenie przygotowujące z artykulacji gloski [r]-załącznik nr 2 – Przedstawione zbitki głosek wymawiamy dziąsłowo.
2. Proszę ułożyć zdania z głoska [r] ,na podstawie załącznika 1
IMG-2619
IMG-2630
Logopedia
Głoski szumiące
Proszę dopasować wyrazy z głoskami szumiącymi ,różnicując je z głoskami syczącymi – (głoski szumiące do Żanety, głoski syczącego do Zenka )
IMG-2647

IMG-2648

Proszę wykonać zadania z załączników
– głośno wypowiadamy ,co magik wyciągnął z cylindra ,
– różnicujemy i dopasowujemy balony z wyrazami do odpowiednich misiów – głoska [sz] oraz głoska [s]
– dopasowujemy obrazki do odpowiednich wyrazów z głoską [sz]

IMG-2652

IMG-2653

IMG-2654

Logopedia
Głoski syczące
1. Proszę dopasować wyrazy z głoską[s] do odpowiednich półek ,w zależności w jakiej pozycji w wyrazie znajduje się głoska – wyrazy wypowiadamy z językiem w poprawnym miejscu artykulacji (za zębami ),
2. Proszę wykonać polecenie z załączyła z sową oraz poprawnie wypowiedzieć wyrazy,
3. Proszę rozwiązać rebusy z głoska [s] ,z załącznika nr 3

IMG-2649

IMG-2650

IMG-2651

23.04.2020

 Logopedia

Głoska [r]
1. Proszę wykonać gimnastykę buzi i języka – zwracając szczególna uwagę na pionizację języka i pozycję „ język kobra”
2. Proszę , przyciskając palcem na „logopedycznego ślimaka z głoska [r]” głośno wypowiadać wszystkie wyrazy . Obrazek można wydrukować i pokolorować.-zał. nr 1.
IMG-2570
Logopedia głoski  szumiące [sz],[rz,ż],[cz],[dż]

1.Proszę wykonać zadania dodane w formie załączników – wyrazy z głoskami szumiącymi

IMG-2569

 

Zapraszam zainteresowanych uczniów oraz rodziców do kontaktu i konsultacji logopedycznych , mailowo – na adres ksowastrona@gmail.com oraz telefonicznie – pod numerem telefonu 608402812, w poniedziałki, wtorki i środy w godzinach 10.00-13.00.

plakat_420x620_ostateczny_logo_ptl

lodowka-1024x728

 

GŁOSKA [r]

1. Proszę na karcie (lodówka), zawartej w załączniku 1, wypisać lub narysować jak najwięcej nazw produktów spożywczych zawierających głoski [r] Wyrazy powtarzamy głośno z akcentem na głoskę [r] – wymawianą w poprawnym miejscu artykulacji.
2..Proszę pobawić się w „kuchenną logopedię” i wykonać wszystkie ćwiczenia gimnastyki i języka ukazane na plakacie w załączniku numer 2.
3. Proszę wyciąć papierki , tak jak robiliśmy to na zajęciach,położyć je pojedynczo na języku i próbować dmuchać na czubek języka tak, aby papierek  ‚wibrował „
4. Proszę powtarzać wyrazy zawierające głoskę [r] po spółgłoskach t,d,( tratwa, trudno, jutro, wiatr, trening, drabina , drugi, biedronka, dramat, drań, drut)
GŁOSKI SYCZĄCE ([s],[z],[c],[dz]
1. Proszę na karcie (lodówka), zawartej w załączniku 1, zapisać lub narysować, jak najwięcej nazw produktów spożywczych, zawierających głoski [s],[z],[c],[dz] Wyrazy powtarzamy głośno z akcentem na głoski syczące.
2.Proszę pobawić się w „kuchenną logopedię” i wykonać wszystkie ćwiczenia gimnastyki i języka ukazane na plakacie w załączniku numer 2.
GŁOSKI SZUMIĄCE ([sz],[rz],[cz],[dż]
1. Proszę na kartach, zawartych w załączniku 1 i 2 , odnaleźć jak najwięcej wyrazów zawierających głoski [sz],[rz,ż]. Wyrazy powtarzamy głośno z akcentem na głoski szumiące. Dla chętnych – obrazek można wydrukować i pokolorować.
2.Proszę, głośno i wyraźnie, wypowiadać nazwy obrazków, zamieszczonych w załączniku 3 – obrazki można wydrukować , wyciąć i trenować , na ich podstawie, pamięć ( zabawa w „Co zniknęło?”)
3.Proszę pobawić się w „kuchenną logopedię” i wykonać wszystkie ćwiczenia gimnastyki i języka ukazane na plakacie w załączniku numer 4.

 LOGOPEDIA głoski syczące [s],[z],[c].[dz]

1. Proszę zagrać w grę w załącznika 1 (głośno wypowiadamy wszystkie wyrazy , głoski w poprawnym miejscu artykulacji),
2  Proszę kliknąć w poniższy link :
a następnie wykonać wszystkie ćwiczenia gimnastyki buzi i języka zadane w filmiku.
3. Proszę kliknąć w poniższy link :
a następnie powtórzyć wszystkie słowa z głoską [s] w poprawnym miejscu artykulacji
drabina_i_weze_s-1024x728
Logopedia głoski szumiące [sz], [rz,ż], [cz], [dź]
1. Proszę uzupełnić szafę z załącznika 1 jak największą liczbą części garderoby ( nazwy ubrań muszą zawierać głoski [sz], [rz,ż], [cz] lub [dź]
2. Proszę zagrać w grę z załącznika 2 , głośno i poprawnie wypowiadając wszystkie zawarte w „planszówce” wyrazy
3. Proszę kliknąć w poniższy link :
 a następnie wykonać wszystkie ćwiczenia buzi i języka ukazane w filmiku
szafa-1024x728
Logopedia głoska [r]
1. Proszę kliknąć w poniższy link :
 a następnie wykonać ćwiczenia ukazane w filmiku
2. Proszę wykonać, znany z zajęć , trening buzi i języka.
3 Proszę wyciąć papierki i postępować tak jak na zajęciach ( kladziemy pasek papieru ma czubku języka i staramy sie na niego dmuchnąć.
4. Trącamy UMYTYM palcem wskazującym pod spionizowanym językiem, wymawiając dziąsłowe ddddddd.

 

wyższe funkcje słuchowe

Cwiczenia oddechowe[1]

praksja 2