Publiczna Szkoła Podstawowa 
im. Jana Pawła II w  Lubszy 

z Filią w Dobrzyniu

Tablice interaktywne w klasach

W ramach rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji TIK w zakesie technologii informacyjno-komputerowych "Aktywna Tablica" w obu szkołach, w klasach zostały zainstalowane nowe tablice multimedialne. Nauczyciele odbyli szkolenie dot. wykorzystywania tych tablic na lekcjach. Tablice bardzo dobrze spełniają swoje zadania, uatrakcyjniają uczniom zajęcia.

LABOLATORIA PRZYSZŁOŚCI - LEGO SPIKE EDUCATION

Lego Spike Essential to zestaw edukacyjny dla dzieci, którego celem jest nauka podstaw programowania oraz umiejętności kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów. Zestaw składa się z klocków Lego, specjalnych czujników i programowalnego klocka, który pozwala na sterowanie i programowanie różnych modeli robotów. Klocki można złożyć według gotowych instrukcji,  programować metodą blokową „przeciągnij i upuść” w języku opartym na Scratch poprzez bloki ruchu, dźwięku, czujnik kolorów czy zmiennych. Na zajęciach TIK uczniowie składali modele i je programowali oraz dodatkowo demonstrowali zbudowane modele. Zaglądajcie na naszą stronę, będziemy prezentować kolejne odsłony naszych projektów. Do zobaczenia!  

PROJEKTY LEGO - CHWYTAK, SUWNICA, SEJF, SYNOPTYK

TIK - TECHNOLOGIE INFORMACYJNO- KOMUNIKACYJNE

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dziennik Ustaw z dnia 15 stycznia 2009 r. Nr 4, poz. 17) do najważniejszych umiejętności zdobywanych przez ucznia w trakcie kształcenia ogólnego w szkole podstawowej należą m.in. umiejętność posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno- komunikacyjnymi, w tym także dla wyszukiwania i korzystania z informacji oraz przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym. Dlatego na naszych lekcjach stwarzamy uczniom warunki do nabywania umiejętności wyszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł, z zastosowaniem technologii informacyjno- komunikacyjnych, na zajęciach z różnych przedmiotów.